~chapter of my life~

Thursday, October 22, 2009

::CIA Agent memberi laporan~random shot::

sudah bermula hari perlunya membuka nota2 lain, setelah penat mengadap paper statistic..optionnya cuma ada 2..either calculus or discrete math..i choose discrete math, supaya otak boleh bekerja secara logic dan aku tak perlu memegang calculator yang mahal itu...(selalu berasa bangga dgn calculator yg berharga rm400 itu..hehhe)..

terfikirkan sesuatu..
when math is not about the numbers, when non-math people cant read the truth tables, when math cause the maps to have colours and when galileo galilei use his philosophy to explain math....I'M SO DAMN PROUD TO BE A MATH STUDENT~!!~..even i dont understand a thing about that 'graph colouring'...weee~~

sedang menyelak-nyelak notes discrete smlm, my mum called...setelah berbual-bual (tntang bnyk topic2 santai, dan juge sudah tentu tntang kepulanganku ke malysia, tnh air terchenta), kemudian, aku cuba membuka topic itu pada emak...BERJAYA~!~(CIA agent maskydd ini sgguh mantap dalam mnjalankan tugas) ... tanpa kusedari, ayah juga mendengar pertanyaanku itu,..

dari pertanyaanku, jawapan mak mudah, iaitu, "terlalu awal untuk menilai, mak tak boleh nak ckp "..
dari apa yang kufahami, buat masa sekarang,
...jawapan untuk itu bukan semudah "YA" atau "TIDAK"..
...dan jawapannya sudah pasti bukan sekadar mengapply pemikiran logic ..
...dan jawapannya juga tidak perlu pada statistic,tidak akan ada 'decision tree' yang perlu dilukis
..kerana ia berdasarkan penilaian dan pemerhatian..
without a fixed possibilities, and the number of trials is only one..n=1..

JADI, jika tersalah membuat keputusan, takkan ada percubaan kedua...

dari pertanyaanku yang sama, jawapan ayah pula, "ayah rasa ok, tapi kena tengok la jgk, janganlah jenis 'hati buah...'.."..(ak xingat hati buah ape yg ayah ckp, tp mak ada explain maksud perkataan tu)..

dari jawapan ayah pula, aku tak tahu penilaian ayah berdasarkan apa..tapi aku pasti, ayah juga mahukan yang terbaik utk anak2nya..naluri ayah pun, kadang2 boleyh pakai jugak..hihihi..btol x??..

tapi, ada kata2 mak yang terkesan dihati, "yang penting adalah doa.doa utk yang terbaik"..kadang2 aku mcm terlupa tentang ini..kekuatan doa, , besarnya keAgungan Allah, yang tak pernah jemu untuk mendengar rayuan hamba2-Nya...hebatnya bantuan Tuhan yang Dia turunkan dalam berbagai2 cara...

"ALLAH MEMBERI WALAUPUN KITA TAK MEMINTA, JIKA BTUL2 MAHU, POHONLAH PADA DIA DENGAN DOA..DIA PASTI MEMAKBULKAN, DAN DIA AKAN MEMBERI YANG TERBAIK...."
p/s: CIA Agent maskydd selesai melaporkan~!!~saya sudahpun bertanya...sekarang giliran kamu pula~
~let me sing, and do sing with me~

~i'm not good, but i want to be better~

3 comments:

penconteng.crayOn said...

wah,miss da numbers n math~!!

what's dat topic??yg pntg bukan pasal nk kawen kan??hee =p
even i dun know 'bout da topic,but i pray He will give u da best =)
yup,go on wif da power of doa~
[jika hambaKu mengaju padaKu,sesungguhnya Aku dekat-firman]

p/s-maskyd blk msia bape hb??

maskyd said...

spirito...u alwayz be the 1st,.thnx ye.=)..bdw, mesti la bkn psal kwen..(sbb blom knal mmne doc jorden lg..keh3)..hurm..bkn psal mas la..mas cume CIA Agent yg mnjlnkn tugas...mas blik 21st nov..

penconteng.crayOn said...

hahaha..btol2 nk doc joden ke?? =p
owh i c..ok2..hope we can meet later ;) do take care n all da best 4 xm~