~chapter of my life~

Saturday, June 13, 2009

::chitchat wit mummy::

berborak panjang dengan mak semalam, ayah tak de...balik kampung, pak cik ajid meninggal...so, bila ayah takda, panjang kami bercerita..dulu saya suka ikut mak naik kereta, tak kira pegi mana2 pun..asalkan naik kereta termasuklah ambik adik2 dari sekolah..sebab, waktu2 berdua itu akan penuh diisi dengan bercerita..(bercerita ok..bukan mengumpat)..if my sis is my bestfriend, then my mum is my "bestest" friend...hihihi...nothing to hide from her..
banyak yang kami bincangkan...(chewah, terasa macam perbualan ilmiah gilerr)..bercerita jer sebenarnya..tentang banyak benda...about me..about my sisters n brothers...about my dad n his regret..(huhu,opss sory ayah)..and a lots more updates about what is happening in malaysia.
bertanya khabar, terkejut sebenarnya dengan berita pak cik ajid meninggal, sebab baru semalam adik saya bagitau mak and ayah pegi visit pak cik ajid kat hospital putrajaya, the word "visit" doesn't implies that his condition was bad. tp dah ajal dia, takda siapa yang dapat halang ketentuan Tuhan.
mak tengah tunggu kak yang call, nak pegi ambik dia kat komuter, sambil tu mak sempat la citer pasal komuter yang sangat teruk sekarang....(dulu pn komuter tu mmg teruk)...teringat pegi pwtc and jalan tar dengan mak naik komuter..lepas tu mak berazam tak nak naik komuter dah...on dat tyme i said to my mum..."mak, we all had to face it each time balik rmh naik komuter, sebab tu kitorang suka mak amek jer kt kolej"...what an excuse~!!!~hehehe....saya pun bercerita pasal public transport yang sangat saya kagum kt sini...bas yang sangat selesa..even people wit suit pun naik bas..klu kt malaysia, susah kowt nak nampak..hurmm (ke ada jer, tapi saya tak pernah tengok?)
saya bercerita tentang charles...about what i mean when i said.."i got something to do"...and the funny expression when he asked for my number..and nasihat mak..."jangan rapat sangat. kita tak boleh percaya sangat orang. org2 cmtu la yang suruh jual dadah..(uikss, kne sebijik...haha, kesian charles, ini adalah bersangka buruk, tp saya dengar jer mak ckap sambil tersenyum)...jaga diri..apa2 hal pun ingat Allah..jangan taksub dengan orang luar."...baik mak, mas tak taksub. mas nak orang melayu malysia, yang tak pernah kluar dari malysia..(sambil tu smpat la tunjuk gatal dengan mak, sruh mak cari calon)..hahhahaa..saya sayang mak saya yang sporting~!!!~as i said..she is my "bestest"friend...and one thing,mak bgtw, another friend of mine da bertunang..congratz~!!!
pastu mak cakap..."dah lama mak tak baca blog mas, tak reti mak nak buat direct link.kak ude bkannya nak buatkan"...waaa...terharu mak suka baca blog mas..hehhehe..(wahai kak ude, sile la tolong mak wat direct link ke blog kak cik..okeyh~!!~nnt kak cik blanjer)..then, bila mak da sbut saya bercerita lagi...tentang pelawaan JF utk gptd...saya ckp kt mak, "malu la mak...blog mas ntah pape..pastu lagu2 pn tak seswai ngan imej gptd tuh...JF tu mesti ingat mas ni mcam along ngan angah..hurmm..its all about expectation.."
pastu mak dengan cool nyer menjawab..."mas ckap je terus terang dengan dia, saya ni 'huhahuha" sket, tak macam abang2 saya..."..howaaaa.....saya suke jawapan itu..sangat direct..ye, saya tak mcm abg2 saya...hahaha..lgpun mak suke blog mas...jd....mas takkn delete dhiya' annisa....yeah~!!!!!

~i'm not good, but i want to be better~

4 comments:

mira danian said...

sape charles mas?? amboi2...

maskyd said...

haha...charles adalah makhluk tuhan berjantina lelaki...~~u know wat dats mean mira..stereotype guy..(T_~)..

mira~!!jgn taksub dgn orang luar~!!hahaha...lwak pulak bile ak pk...~~PENJUAL DADAH~~

mira danian said...

eyh2.. ak mane ad taksub... org mesia dah tunggu~~ gagaga...

maskyd said...

ecece~~sweet~!!!hehehe